MAM Private Equity Fund vstupuje do telekomunikací a spojuje se s Raycom, vzniká nová silná skupina
Součástí Raycom jsou české společnosti Raycom s.r.o. a Telco VNT s.r.o. se zahraničními pobočkami v Bratislavě a ve Varšavě. Raycom na tyto trhy přináší komplexní řešení k realizaci dodávek a výstavby telekomunikačních sítí, rádiových sítí a datových center od předních světových výrobců. Mezi zákazníky Raycom patří všichni významní telekomunikační operátoři, energetické společnosti a dopravní segment.
Centrála a hlavní sklad firmy Raycom je na okraji Prahy ve Vestci. Raycom působí na trhu více než 30 let a loni dosáhl tržeb převyšujících 250 milionů Kč.
Zakladatelé fondu se již více než 25 let věnují investicím spojených s firmami a projekty v oblasti průmyslu a obchodu, realit, energetiky a pohledávek. Akvizice je pro MAM Private Equity Fund důležitým krokem k naplnění ambice vybudovat silnou skupinu, která bude zajišťovat servisní služby a dodávky pro telekomunikace a datová centra v regionu CEE.
„Pro společnost Raycom bude MAM Private Equity Fund partnerem, jenž pomůže s dalším rozvojem podnikání v perspektivní oblasti, kterou podporuje nejen nástup 5G sítí a nových technologií, ale i zvýšený tlak na kvalitu a větší rychlost přenosu dat a poptávka po datových centrech. Chystaná skupina vytvoří podmínky pro plné využití synergií mezi Raycom a dalšími firmami,“ uvedl ředitel Raycom Tomáš Sutnar.
„Raycom je první investicí nově vznikajícího fondu, který se zaměřuje na středně velké ziskové společnosti v regionu CEE. Do společnosti vstupujeme jako dlouhodobý partner a chceme Raycomu pomoci v dalším rozvoji. Segment telekomunikací vnímáme jako stabilní a prostřednictvím našeho fondu nabízíme investorům zajímavé budoucí zhodnocení. Budujeme segmentově diverzifikovaný fond a další akvizice plánujeme ještě v průběhu letošního roku,“ prohlásil výkonný ředitel MAM Private Equity Fundu Jan Novák.
O skupinu Raycom byl zájem nejen z okruhu finančních, ale i strategických investorů. „Ve finále se rozhodovalo mezi několika potenciálními zájemci. Nakonec se prodávající rozhodl pro partnera, jenž nabídl nejlepší perspektivu pro další rozvoj společnosti i její zaměstnance,“ řekl Ján Slavíček ze společnosti KPMG, která byla finančním i právním poradcem prodávajícího. „Počet českých private equity fondů, které se zaměřují na domácí trh firem, je na vzestupu a předpokládáme, že v budoucnu budou tvořit stále silnější skupinu kupujících,“ dodal.
